2011. március 9., szerda

Vizes Zse(ö)mle és Csülök álá Pékné

Újabb dokumentált sütés/főzéshez érkeztünk. Elsőször is itt a vizes zsemle, vagy zsömle, kinek hogy.
A tésztája hasonló... máséhoz. 2,5 deka élesztő bele a langyi vízbe kiscukorral. Fél kila liszt átszitál, közepibe a zélesztős víz, pihentet. 15 perc múlva átgyúrjuk, majd megint pihentetjük bő fél órát, lehet 3negyed is. Kivesszük, újra átgyúrjuk. A szakirodalom fél órás gyúrást ír elő, de hát nem vagyok én Svarcenberger
Így néz ki kelés után. (mint mindannyian kelés után)
 Jól átgyúrás után helyes kis gombócokat formálunk, aztán még egy kicsit pihentetjük, majd mehet  a sütőbe. Először 220 fokon 5 perc, majd 180 fokon 10 perc. Szerintem fordítva kellene, de hát a pék ezt írta. Émmeg nem vagyok pék. Max elbeszélgetni tudok a kis pogikkal, hogy miért is vannak AZOK a dolgaik....
Óhhhh.. elfelejtettem, hogy 1 tojglival kennyük meg a tetejüket, hogy jó ropik legyenek. Némileg leegyszerűsíti a dolgunkat, ha a tojást felkenés előtt feltörjük. Hamarabb is, meg szebb is...
Sülés után ne illyeggyünk meg, mert betonkemények. Én azt mondtam, hogy ezek nem az igaziak, csak a szomszédot dobálni vannak, az ehetőek ezutt készülnek.

Csülök álá Pékné
Tulajdonképpen nem is tudom, hogy pékné módra készítem, el, de a család így tudja, úgyhogy meghagyom ebben a hitükben. Megvásároljuk a számunkra kedves csülköcskét, a henteskétől, és otthon (ez nagyon fontos) szerte szíjjel vágjuk. 
Egy fasza kis tálban elhelyezünk hagymát, füstölt szalonnát, aztán mehet rá a csülökmiliő. Émmeg szoktam szórni fokhagymaporral (ha nincs itthon rendes), meg bors, és majoránna, és tudom, hogy ezért most a szakácstársadalom kivet magából, mint egy selejtet, de még pici ételízesítőt is szórok reája. Meg még egy kis hagymát a tetejére.... meg fedőt.
Mehet sülni, közben elmosogatok, ha hagyják:
Amikor megsül akkor kiveszem. Az kb akkor van amikor elkészül ehetőre.
Tálalunk és....
....
;)
 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése