2011. február 25., péntek

Pizza et hóm

Megint csak kőtt tészta amúgy olasz módra. Amennyiben "csak" egy tepsi pizzát óhajtunk sütni, úgy elég lesz 25 deka liszt. én nagyképűen fél kilóval indítottam, oszt lett is két tepsivel. Langyi vízben elkavargatunk vagy 2 deka élesztőt, meg egy kis cukrot. Félretesszük. Amire mindenhol felhívják a figyelmet, hogy a lisztet szitáljuk át. Annyira kihangsúlyozták, hogy én se mertem másként tenni. Átszitáltam. Igaz nem volt lisztszitáló kézikészülékem, de nem szóltam senkinek, és sunyi módon szitáltam, a levesszűrővel. Jó lett. Nem vették észre a különbséget. A közepibe kis krátert készítünk a középső 3 ujjunkkal. Ha nem tudjuk milyen a kráter, akkor vagy nézzünk ki egy holdvilágos éccakán távcsővel a holdra (hova máshova) vagy guglizzuk le. Na olyant. Mehet bele az élesztős víz, összehúzzuk a tetejét, mehet a melegre 15 percre. Kivesszük, zutty bele 2 kanál olaj, lehet oliva is, meg  egy kis só, meg vagy 0,75deci  langyi víz. Összedagasztjuk, aztán irány a meleg. 45 perc. Kivesszük kinyújtjuk és mehet rá az alap. Ami lehet bóti tubusos pizzaalap is, de ha nem akarunk szart, akkor keverjünk magunknak egy faszát, valahogy így: 4 kanál olajon megpirítunk egy fej hagymát, persze nem egészben, aztán kell még hozzá sűrített paradicsom, meg konzerv paradicsom vagy kettő, meg fokhagyma, meg oregánó. Nekem vót koktél paradicsomom, meg olyan sűrítményem, amit a spagettihez is használtam. Vunderbár lett. Na ezzel MCkenem a pizzaalapot, aztán hogy mit teszek rá, annak már csak a képzeletünk/pénztárcánk/hűtőnk/kamránk tartalma szab határt.
Na ilyen lett:




Közben a konyha így nézett ki:
Úgyhogy gyorsan kellett is egy kis:
Bonszáj!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése