2011. február 14., hétfő

Üdv és Almáspite

Üdv mindenki. Főzünk sütünk, oszt majd lesz belőle valami. Mivel válcság van, ezért ócsó ételeket főzünk, legelsőnek is egy almás pitét nagyanyám receptje alapján.

Előkészületek:
Nézzünk be a hűtőbe, kamrába, párnánk alá, hogy a hozzávalók megvannak e.
Például liszt. Nekünk volt itthon, csak éppen nem 50 deka, úgyhogy mán bótba kellett menni az elején. Vagy a margarin. Az is vót, csak épp nem 25 deka, de azt kiegészítettem dobozossal. Még szerencse, hogy 2 tojást, 6-8-10 almát, 2 deka élesztőt, pici sót, 1 csomag sütőport, meg 2 evőkanál tejfelt leltem. Így már el is kezdhettem életem első almás pitéjét.

Liszt+vaj+kézzel morzsolás:


Szétválasztottam 2 tojást, na nem egymástól, hanem a fehérjét a sárgájától, és a sárgáját (ezt onnan lehet megismerni, hogy sárgább mint a fehér része) összekevertem 2 evőkanál tejfellel. (Ha a bolta csak tejfölt kapunk, akkor az is megteszi.) Ez mehet bele a tésztába, a sütőporral, cukorral, picisóval:


Hoppá! Elfelejtettem az élesztőt felfuttatni a tejjel. Azt mondják, hogy a langyi tejbe kell az élesztőt beletenni. Ezt mire megtudtam, már egyben volt a 2 alapanyag, ezért mikróztam rajta kicsit. Jó lett.
Így kell összekötni a tejet a pohárral:

Amíg fut a tej, addig reszeljük le az almákat:



Akik nem segítenek:



A bort ki ne felejtsük.... magunkból!



Recept a la fater:



Csendélet: Alma egészben reszelővel:


Étá reszelt alma:



Összegyúrási, és dögönyözési fázis:



"Kenyér"



Nyújtunk, helyezünk, illesztünk:




Mehet rá az alma:



Aztán meg a teteje. Ezt ízlés szerint szurkáljuk meg villával, majd ugyancsak ízlés szerint bekenhetjük E403-al vagy tejjel, vagy tojás sárgájával (azzal a sárgább színűvel), mindegyiktől fényes lesz, mikor kisült.



És a végeredmény kétféle verzióban:



Hát így állunk. Elkészült. Kis cukor hiányzott belőle, de asszem ennyi. Jó étvágyat.... nekem.

1 megjegyzés:

  1. Hmmm... most látom csak, hogy sütőpor és élesztő is volt benne. Mindegy azért nagyon finom lett. Sőt úgy is nézhetjük, hogy biztos, ami biztos alapon került bele mindkettő:)

    VálaszTörlés